בעשור האחרון המודעות לאיסוף, ניהול וארגון של ידע ארגוני עלתה בצורה משמעותית בשוק העבודה התובעני של ימינו. במאמר זה אציג מספר שיטות לניהול הידע בארגון שלך, כך שתוכל לטפח, לשמר ולפתח את התרבות הארגונית שלך.
משרד עו"ד מימון פאר עוסק בייצוג של חברות, עסקים וארגונים בדיני עבודה, תביעות לשון הרע ופגיעה בפרטיות. הניסיון הרב שצברנו בתחום מאפשר לנו לנתח את הצרכים שלך, להציע מספר דרכי התמודדות ולייצג את האינטרסים שלך מול הצד הנגדי. לקבלת ייעוץ ראשוני, ללא כל התחייבות מצידך, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-2567191 ונשמח לעמוד לרשותך.
כיצד מומלץ לנהל את הידע בארגון שלך?
באופן כללי, תחום ניהול הידע הארגוני הוא תחום יחסית חדש, אשר אוזכר לראשונה באמצע שנות ה – 90. בשנים האחרונות, עודף המידע שסביבנו, הוביל לא מעט ארגונים, חברות ועסקים להטמיע בשטח מערכות ניהול ידע אשר מעודדות את כל עובדי הארגון לאסוף, לתרום ולהפיץ את הידע הנצבר על ידם הלאה.
נכון להיום, ניתן לחלק את הפתרונות הקיימים לניהול ידע ארגוני ל – 2 אפיקים מרכזיים:
- פתרונות טכנולוגיים – קיימים לא מעט פתרונות טכנולוגיים אשר מאפשרים לאסוף, לארגן ולחפש ידע בסביבת עבודה סגורה. בין הפתרונות המומלצים ניתן למנות פורטלים פנימיים, קהילות, מנועי חיפוש ייעודיים, פתרונות ניהול מסמכים ואפילו רשתות חברתיות בסגנון Web 2.0 (ויקי, בלוגים או רשתות פנים ארגוניות).
- פתרונות ארגוניים – במקביל להטמעה של פתרונות טכנולוגיים, ניתן להקנות לבנות תרבות ארגונית אשר תורמת לתהליך בצורה סדורה. למשל, ארגונים יכולים לשים דגש על שימור ידע של פורשים, הפקת לקחים על בסיס ניסיון העבר, ניתוח מקרי הצלחה, חדשנות ופנייה לחוכמת ההמונים בארגון – יתכן שהארגון שלך כבר מבצע חלק מהצעדים בצורה אינטואיטיבית, ללא מתודולוגיה סדורה.
כפי שניתן לראות ישנן מגוון רחב של אפשרויות לניהול הידע הארגוני שלך.
כל פתרון מורכב משילוב של תהליכי עבודה מוסדרים, כלים טכנולוגיים והערכות הארגונית שלמה. לעיתים קרובות, על מנת לנהל את הידע בצורה נכונה, הארגון נדרש להקצות לא מעט משאבים, עובדים בתוך או מחוץ לארגון, לקבוע נהלים והנחיות סדורות. כתוצאה מכך, פעמים רבות מומלץ להיעזר בגוף חיצוני אשר יוכל לקצר תהליכים, להקנות שיטות עבודה נכונות וללוות את הארגון משלבי התכנון הראשוניים ועד ההטמעה בשטח.